Financieel & GeldOnline Marketing en Webdesign

E-mailmarketing

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:

Nieuws over: E-mailmarketing, inclusief een mooie YouTube film. Bron: HubSpot Marketing YouTube

Nu, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik de uitdrukking E-mailmarketing hoor, denk ik meteen dat spam mijn inbox bereikt. ja. Maar wat als ik je zou vertellen dat je het goed kunt doen en dat je e-mails net zo goed worden ontvangen als een lief briefje van je tante Judy? Ik mis je, Judas. Hoe gaat het? Het is Jamal van HubSpot. En in deze video laat ik je de basis zien om te slagen in e-mailmarketing. Zelfs als je het in het verleden hebt geprobeerd, zijn er veel nieuwe tools die je helpen je e-mailspel te verbeteren en we hebben de nieuwste tips en trucs. Als je klaar bent om in het diepe te springen, klik dan op de link naar ons e-boek in de beschrijving. Zorg ervoor dat je deze video leuk vindt en abonneer voordat je ergens anders heen gaat. Dus allereerst: wat is de definitie van e-mailmarketing? Welnu, HubSpot definieert e-mailmarketing als het proces van het targeten van uw doelgroep en klanten via e-mail, om conversies en inkomsten te stimuleren door lezers waardevolle informatie te bieden om hun doelen te bereiken. Mijn favoriete onderdeel van die definitie is uiteindelijk , lezers waardevolle informatie bieden om hun doelen te bereiken. Dat is wat effectieve E-mailmarketing anders maakt dan spam.

Tips en voorbeelden

Je wilt je ontvangers niet bombarderen met informatie die ze niet nodig hebben. Goede E-mailmarketing levert waarde op met elke klik op de verzendknop. Dus hoe weet je wat waardevol is? Nou, het begint met het kennen van je abonnees, wat leidt tot tip nummer één. Maak een gesegmenteerde lijst. U weet dat niet alle klanten hetzelfde zijn, dus waarom zou u ze via e-mail gelijk behandelen? Door uw abonnees te segmenteren in meer gerichte, specifieke groepen, kunt u berichten leveren die directer aansluiten bij hun zorgen of waar ze zich in uw verkooptrechter bevinden. Nu vraag je je vast af hoe belangrijk segmentatie is, Jamal? Welnu, een onderzoek wees uit dat marketeers die gesegmenteerde campagnes gebruiken een omzetstijging van 760% noteren. Als mijn omzet met 760% zou stijgen, weet je hoeveel geld ik zou hebben? Heb nul, want nul maal iets is nog steeds nul. Daar moet aan gewerkt worden. Dus hoe bouw je een gesegmenteerde lijst op? Veel heeft te maken met hoe je e-mails verzamelt. HubSpot bouwde zijn e- maillijsten grotendeels op door gratis inhoud aan te bieden, zoals sjablonen, tools en E-books. Dit laat ons weten waar een abonnee in geïnteresseerd is op basis van de bronnen die ze hebben gedownload. Als iemand ons e-boek Instagram voor bedrijven downloadt, kunnen we besluiten om ze een e-mail te sturen met gratis Instagram-sjablonen, omdat dit relevant is voor wat ze proberen op te lossen. We zouden ze geen e-mail sturen over onze sollicitatiekit voor werkzoekenden. U kunt uw e- maillijst segmenteren op vrijwel elk veld in uw CRM en met de juiste tools kunt u automatische e-mailreeksen maken die op bijna elk scenario reageren. Dat brengt ons bij tip nummer twee. Gebruik personalisatie. Personalisatie brengt segmentatie naar een hoger niveau. E-mails maken die exclusief zijn afgestemd op de individuele ontvanger. Studies hebben aangetoond dat zelfs iets eenvoudigs als het automatisch invoegen van de naam van de abonnee in de aanhef van de e-mail de open rates met 18% kan verhogen. Iets in de trant van: “Hé, hoe gaat het met je, Jerry? Ik mis je.” Of een gepersonaliseerde productaanbeveling in de onderwerpregel kan de open rate met 41% verhogen. Shopify beweert dat een verlaten winkelwagen-e-mail, een ander veelvoorkomend type e-mailpersonalisatie, tot 14% van de verloren verkopen kan herstellen. Maar mijn favoriete gepersonaliseerde e-mails komen van Spotify, dat zijn enorme gegevens over het luistergedrag van abonnees gebruikt om fans te waarschuwen wanneer hun favoriete artiesten nieuwe muziek of aanstaande concerten hebben. Hoe weet ik anders dat Mark Rebiellet tickets heeft op tour? Weet niet wie dat is. Kijk omhoog, Mark Rebillet, je nieuwe ochtendwekker. Je zult me ochtend bedanken met je nieuwe wekker. Het is echt goed. Onze derde tip voor succes in e- mailmarketing is om je te concentreren op onderwerpregels. Reeds vermeld hoe het gebruik van personalisatie in een onderwerpregel de open rate kan verhogen. En dat is nog maar één techniek. Anderen omvatten het gebruik van nieuwsgierigheid, urgentie, zelfs ijdelheid. Er zijn letterlijk nog een biljoen extra onderwerpregels die ik met je kan delen, dus als je dat wilt zien, bekijk dan zeker ons gratis e-boek, ‘100 e-mailonderwerpregels waarop we hebben geklikt’. De link staat in de videobeschrijving hieronder. Tip nummer vier om te slagen in e-mailmarketing is het gebruik van een eenvoudige lay-out en kopie. Er zijn duizenden en duizenden, misschien zelfs miljoenen en miljoenen, miljarden en miljarden e-mailsjablonen die er zijn, samen met hulpmiddelen voor slepen en neerzetten om uw eigen sjablonen te maken. Maar het kan heel verleidelijk zijn om te veel dingen in een e-mail te proppen. De beste e-mails hebben één duidelijke boodschap die het aan de abonnee biedt. Hoe korter en zoeter, hoe effectiever en hoe zoeter. Ik heb een zoetekauw. Bekijk deze e-mail van Dropbox met de onderwerpregel ‘Schat, kom terug’. Het is schattig, het is geestig, het is direct. Klinkt als iemand die je kent? Het is net als het “Dora the Explorer” -segment waar het is, ze gaan nu reageren, nietwaar? Je hebt waarschijnlijk niets gezegd en ik ben teleurgesteld. En de laatste tip die ik vandaag voor je heb, is om je lijst schoon te maken. Dat betekent het verwijderen van e-mails die een bepaalde tijd niet zijn geopend. Meestal tussen 90 dagen en zes maanden, afhankelijk van uw branche. De meeste marketeers sturen een re-engagement-e-mail naar abonnees voordat ze worden verwijderd, en die e-mails kunnen tot 25% van de tijd werken om abonnees ertoe te brengen uw e-mails opnieuw te openen. De rest van hun. (Jamal neuriet) Weet je wat ik bedoel? (Jamal stottert) En sommigen, weet je , komen niet terug. Je weet wat ik bedoel? Sommige mensen komen niet terug. Soms verliezen mensen gewoon hun interesse in wat u aanbiedt of hebben ze niet langer dezelfde behoefte als toen ze zich aanmeldden. Soms raken abonnees geïrriteerd door uw merk omdat ze hun inbox vullen, zelfs als ze zich hebben geabonneerd. Ik weet het, het is niet eerlijk. Maar waarom het risico lopen iemand te e-mailen als het hem toch gaat irriteren? Een andere reden voor het opschonen van uw lijst kan zuinig zijn. De kosten voor het verzenden van een marketing-e-mail kunnen variëren, maar liggen in de buurt van 1 cent per e-mail. En er worden elke dag ergens tussen de 100 en zo’n 25 miljard zakelijke e-mails verzonden. De gemiddelde open rate in alle sectoren is 21,33%. Dat betekent, en denk hier maar eens over na, dat er elke dag 2,6 miljoen dollar wordt uitgegeven aan ongeopende e-mails. Dat is bijna $ 100 miljard per jaar. Als dat niet genoeg reden is om uw lijsten op te schonen, bedenk dan ook dat lage open rates of het percentage mensen dat uw e-mails opent ertoe kunnen leiden dat meer e-mails naar spammappen worden gestuurd, wat leidt tot nog lagere open rates. Dus houd je lijst schoon en volg onze andere tips om je e-mailmarketingsucces omhoog te zien schieten. Als je klaar bent om aan de slag te gaan , kun je de volledige e-mailmarketingcursus online volgen bij HubSpot academy. Tot die tijd ga ik mijn e-maillijsten opschonen. Hier is een lijst hier. Ik ga gewoon. Oeh, kijk eens aan. Perfect. Ik zie je de volgende keer. Als je klaar bent om in het diepe te springen, klik dan op de link- Als je klaar bent om in het diepe te springen, als je klaar bent om te springen..

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
ajax-loader