In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:
Nieuws over: E-mailmarketing, inclusief een mooie YouTube film. Bron: ClickMinded YouTube
Wat is er, iedereen? Dus vandaag gaan we de superhoge vraag beantwoorden: “Wat is E-mailmarketing?” Juist, een heleboel redenen, natuurlijk, waarom je dit zou willen begrijpen. Als je net begint met digitale marketing, of als je een klein beetje van E-mailmarketing begrijpt, maar misschien mis je hier en daar een paar stukjes, dan is dit de video voor jou. Dus blijf bij het einde, want we gaan een uitgebreid overzicht geven van wat e- mailmarketing is en de snelste manier om het op uw eigen bedrijf te implementeren. Mijn naam is Tommy Griffith van ClickMinded.com, laten we beginnen. Dus super hoog niveau, net begonnen, wat is e-mailmarketing? Dus laten we dit een beetje definiëren, hier dieper op ingaan en praten over waarom het zo belangrijk is. Dus wat is e-mailmarketing? E-mailmarketing is een tool waarmee we twee dingen kunnen doen. Een daarvan is in de eerste plaats waarde bieden aan gebruikers in de vorm van inhoud. En twee, leid gebruikers door elke stap van de klantreis of de verkooptrechter wanneer ze vastlopen, toch. Dus we gebruiken het vooral op deze twee manieren als we het hebben over digitale marketing. E-mailmarketing is misschien wel het meest onderschatte digitale marketingkanaal dat er is. Persoonlijk ben ik dol op Search Engine Optimization, SEO. Ik doe al 10 jaar aan SEO, maar naarmate we dit bedrijf steeds meer hebben laten groeien, ben ik tot het besef gekomen dat e-mailmarketing ongelooflijk belangrijk is en meestal het meest onderschatte digitale marketingkanaal. En daar zijn een aantal redenen voor, en daar wil ik het over hebben, toch. Niet iedereen zit op Facebook, toch. Niet iedereen zit op Snapchat. Er zijn een aantal verschillende sociale kanalen die er zijn. Maar iedereen heeft een e-mailadres en daarom is dit zo belangrijk. Uw e-maillijst, u als marketeer, of u als ondernemer, of als bedrijfseigenaar, terwijl u uw e-maillijst laat groeien, die e-maillijst kan met u meegaan, toch. Het is een draagbare aanwinst. Er zijn dus veel digitale marketingkanalen die heel drastisch veranderen of ze sterven, toch. Dus wat vandaag waarde heeft, hoeft morgen niet per se waarde te hebben, toch. De eerste plaats op Alta Vista in 1997 was fantastisch. Het was waarschijnlijk geweldig voor elk bedrijf. Het is nu niet zo belangrijk. Bestaat Alta Vista eigenlijk wel? De beste Myspace-pagina hebben. In 2002 was het waarschijnlijk geweldig. Waarschijnlijk maakt het nu niet zoveel uit, toch. Dus spam je een weg naar groei via sociale uitnodigingen. Dit hebben ze op de harde manier geleerd. Ze deden dit misschien vijf, tien jaar geleden met FarmVille. Kreeg veel vroege groei, en toen veranderde Facebook de regels met sociale uitnodigingen, en hun aandelenkoers gleed ook. Het was een zeer zware pauze voor hen. Bidden met Google verandert niets aan de regels. Demand Media ging in feite naar de beurs van een soort contentmarketing van lage kwaliteit, en toen sloeg de Panda-update van Google hen echt, en hun aandelenkoers daalde ook zeer dramatisch. Dus regels veranderen de hele tijd, toch. Google en Facebook kunnen hun regels voortdurend wijzigen.
Verschillende sociale netwerken
Verschillende sociale netwerken kunnen voortdurend uitbreiden en contrasteren. Dingen kunnen vaak veel veranderen, toch. Maar e-mail verandert vaak niet. Het is geen sociaal kanaal, toch. Het is een webprotocol en ik wil hier een beetje over praten en wat dat anders is, toch. Het internet bestaat dus uit protocollen en applicaties, toch. Dus webapplicaties zijn veel van dit soort particuliere bedrijven die je elke dag gebruikt, toch. Facebook, Google, Yelp, Instagram, Snapchat en MySpace zijn webapplicaties. En ze zitten vaak bovenop webprotocollen. Als we het hebben over webprotocollen, hebben we het over DNS, de Domain Name Service. HTTP, FTP, IRC, SSL of SMTP. Dit zijn allemaal gestandaardiseerde digitale communicatieplatforms, in feite digitale communicatietalen, die we allemaal dagelijks gebruiken. Ze zijn niet per se eigendom van een particulier bedrijf. Het zijn dit soort standaarden die we allemaal gebruiken als we internetten. SMTP is e-mail, toch. En dus als je aan e-mailmarketing doet, gebruik je het SMTP-protocol. Je gebruikt de servicevoorwaarden van Facebook of de servicevoorwaarden van Google niet. Dit is een heel belangrijk onderscheid, en daarom is uw e-maillijst in feite dit draagbare bezit dat met u meebeweegt, toch. Dus bedrijven kunnen hun regels veranderen, platforms kunnen impopulair worden, maar protocollen gaan niet echt dood. Mensen worden nu echt enthousiast over bitcoin en andere cryptocurrencies omdat sommige mensen zeggen: “Het is een nieuw protocol voor geld”, toch. De protocollen zijn echt zeldzaam. Ze zijn erg fascinerend en ze zijn ook erg interessant, toch. Houd daar dus rekening mee, oké. Bedrijven veranderen hun regels, platforms kunnen impopulair worden, maar protocollen gaan niet echt dood. Dus totdat mensen stoppen met het gebruik van e-mail, totdat mensen stoppen met het gebruik van het SMTP-protocol, is uw e- maillijst een draagbare aanwinst. De kans is groot dat we over 25 of 50 jaar waarschijnlijk nog steeds e-mail hebben. Daarom is het zo belangrijk om nu te bouwen, toch. Laten we het hier echter een beetje over de details hebben, toch. Er zijn dus eigenlijk maar drie verschillende soorten e-mail als we het hebben over e-mailmarketing. Transactionele e-mail, content-e-mail en conversie- e-mail. We zullen hier een beetje in duiken. De eerste is transactionele e-mail, dus laten we eens kijken naar enkele voorbeelden van een transactionele e-mail. Dit kunnen dingen zijn als bonnen, toch. Je koopt iets op Amazon, je krijgt een transactiebewijs per e-mail. Misschien een orderbevestiging, wachtwoord vergeten, ondersteuningstickets, aanmeldingsgegevens, uw dubbele opt-in voor uw e-maillijst en afmeldingsmail, of misschien verzendgegevens. Dit zijn allemaal transactiezaken. Misschien doet een gebruiker iets op uw site en geeft u hem een soort update via e-mai . Het volgende is uw inhouds-e-mail. Dus content-e-mail zou dingen zijn als een welkomst- e-mail. Misschien heb je net hun e-mailadres gekregen of hebben ze zich net aangemeld als klant, toch. Het is een nieuwe blog. Misschien zoiets als een nieuwe blogpost. “Hé, iedereen. We hebben net deze nieuwe blogpost gepost, toch. Dus check it out.” Een leadmagneet of een waardenreeks, zoiets als je nieuwsbrief. Uw wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief, elk type sociale post of herinnering aan sociale berichten, toch. “Hé, ga eens kijken naar dit bericht op Facebook.” Gratis tools of exclusieve inhoud, alle inhoud die u maakt, is een e-mail met inhoud. En de derde is een conversie-e-mail, toch. Dus elk type promotie, een verkoop, leadmagneten kunnen ook in deze groep voorkomen. Als u een nieuw product lanceert, upgradet u gebruikers, biedt u korting aan, doet u een partner, zoiets zou een conversie-e-mail zijn, meestal wanneer geld van eigenaar wisselt. Oké, dus we hebben het gehad over de drie verschillende soorten e-mail. Laten we het nu even hebben over e- maildistributie. Er zijn dus drie verschillende soorten e-mail, maar er zijn eigenlijk maar twee distributiemiddelen, of op zijn minst twee waar u zich op zou moeten concentreren, toch. Meestal is dat broadcast-e-mail en geautomatiseerde e-mail, toch. Er zijn dus twee verschillende soorten e-mail. Het grootste deel van je e-mail zou toch geautomatiseerd moeten zijn. Als je de meeste van je e-mails nu als handmatige uitzending doet, in het algemeen, voor de meeste bedrijven, is dat niet ideaal, toch. Soms is het begrijpelijk, vooral als je kleiner bent, toch. Maar over het algemeen zou het grootste deel van uw e-mail moeten worden geautomatiseerd, toch. Laten we het eerst over deze verschillen hebben. De eerste is broadcast-e-mail. U moet dus slechts twee soorten e-mail uitzenden; geweldige inhoud die geschikt is voor uw hele lijst en eenmalige promoties, toch. Dus in het algemeen, zoals wanneer je iets absoluut geweldigs maakt, en je wilt je hele publiek erover vertellen, prima. Ga je gang, doe een uitzending. Of, als je een soort seizoens- of een timebox-promotie doet, Kerstmis 2020 of wat dan ook, ga je gang en doe dat als een uitzending. Dat is helemaal goed. Al het andere moet worden geautomatiseerd, op basis van gebruikersacties, toch. Dus over het algemeen wilt u e-mail automatiseren op basis van wat de gebruikers op uw site doen. Hiermee kunt u inhoud en berichten verzenden die veel specifieker en relevanter zijn, contextueel relevant voor de gebruikers. In plaats van alles eruit te gooien wat je hebt, wil je ze e-mails sturen op basis van waar ze in geïnteresseerd zijn en op basis van de acties die ze ondernemen op hun eigen site, toch. Dus voorbeelden van geautomatiseerde e-mail kunnen zoiets zijn als ontvangstbewijzen, orderbevestigingen, vergeten wachtwoorden, welkomstmails, een waard reeks. Misschien het verlaten van de winkelwagen, juist, als ze een product aan de winkelwagen toevoegen en vervolgens vertrekken. Loodmagneten of upgrades. En u wilt dit doen op een contextueel relevante manier die is gebaseerd op de acties die ze op uw site ondernemen. Dus dat is het echt. We wilden gewoon een overzicht op super hoog niveau maken en de vraag beantwoorden: “Wat is e-mailmarketing?” Dus dat is het. Ik hoop dat dat nuttig was. Als het nuttig was en als je vandaag iets hebt geleerd , ga je gang en klik je hieronder op inschrijven om nog meer digitale marketingtactieken en tips van ons te krijgen. Als je op YouTube zit, zouden we graag een reactie van je ontvangen. Wat dacht je? Is dit nuttig? Is dit hoe jij over e-mailmarketing denkt? Ga je gang en laat nu een reactie achter. Ik lees ze allemaal. Tot slot, als je al onze e-mailmarketingbronnen wilt , samen met checklists en spiekbriefjes van ons, ga je gang en klik op de onderstaande link naar ClickMinded.com om al onze e-mailmarketingbronnen nu meteen te pakken. Hartelijk bedankt..