Online Marketing en Webdesign

Google Analytics training

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:

Nieuws over: Google Analytics training, inclusief een mooie YouTube film. Bron: Josh Hall YouTube

In deze video ga ik je een beginnershandleiding van google analytics geven ik ga je laten zien hoe je je websiteverkeer kunt lezen en begrijpen nu ik weet niet of je op mij lijkt, maar toen ik voor het eerst inlogde google analytics ik was helemaal opgewonden om mijn paginaweergaven te zien en om erachter te komen wat er op mijn website gebeurde, maar ik had geen idee waar ik naar aan het kijken was ik was overweldigd ik wist niet goed waar ik heen moest of wat ik moest doen omdat de realiteit is dat Google Analytics erg robuust is en je echt in veel complexe dingen kunt komen, maar in de kern is het vrij eenvoudig wat ik in de loop der jaren heb ontdekt, is dat je over het algemeen naar drie dingen gaat kijken nummer één wie kijkt naar je website nummer twee hoe ze daar zijn gekomen en nummer drie wat ze op je website doen en nu is je vraag dat klinkt geweldig Josh maar waar vind ik dat nou het is hier aan de linkerkant het publieksgedeelte is het wie dit is die naar je kijkt onze website-acquisitie is de codenaam voor hoe ze daar zijn gekomen en je raadt het al, gedrag is wat ze op je website doen, dus in deze video geef ik je een kleine glimp en een overzicht van deze drie gebieden die de de belangrijkste aspecten van Google Analytics je kunt veel verder gaan, maar laat me je de basis hiervan laten zien, maar we beginnen met onze startpagina hier wanneer je je aanmeldt bij Google Analytics.

Tips

Dit gaat ervan uit dat je al google hebt analytics op je website geïnstalleerd als je google analytics nog niet hebt geïnstalleerd ik heb wel een bericht naar een video hieronder waar ik je zal laten zien hoe je dat moet doen dat is een aparte tutorial, dus misschien wil je dat bekijken en kom dan hierop terug of bekijk deze en voel je dan goed om het op je site te installeren en het laatste wat ik wilde opmerken voordat we naar deze drie gebieden kijken, is dat we daadwerkelijk gaan kijken naar het verkeer van mijn website op Josh hall.com als je doet ken mij niet ik ben een webdesign-coach ik leer mensen hoe ze geweldige websites kunnen bouwen en een webdesignbedrijf kunnen laten groeien, dus we gaan echt naar mijn statistieken kijken, zodat je startpagina je slechts een momentopname geeft van wat er op uw site gebeurt, inclusief wat basisverkeer op het sitekanaal, het zal u sessies per land laten zien, zodat u kunt zien welke landen het populairst zijn als u naar uw site kijkt. Wat hier echt handig is, zijn gebruikers op het tijdstip van de dag, zodat u kan zien hoe laat en welke dagen het populairst zijn voor uw site u kunt hier naar paginaweergaven gaan tot aan uw meest populaire pagina’s en u kunt uw sessies ook per apparaat bekijken, zodat ik kan zien dat meer dan 78 van mijn verkeer op mijn site desktop dit is een mobiele tablet enz. nu zijn dit slechts momentopnames van wat er weer op uw site gebeurt we willen wat meer in detail kijken wat betreft wie hoe welk publiek wie naar uw website keek acquisitie hoe ze daar kwamen en gedrag wat ze doen we zijn ga beginnen in gedrag en ik weet dat je waarschijnlijk heel nieuwsgierig bent naar waar moet ik kijken naar mijn paginaweergaven die onder gedrag staan onder site-inhoud en alle pagina’s dat is waar je je pa inaweergaven gaat vinden nu iets dat het belangrijk is als je naar statistieken in Google Analytics kijkt, moet je eerst je datumbereik selecteren, omdat dit de statistieken en het verkeer zal tonen voor elk datumbereik dat je hebt geselecteerd, wat hier staat, dus ik leg dit vast aan het einde van januari 2022 of laten we teruggaan naar laten we zeggen dat we maart leuk vinden we gaan van maart 2021 naar januari 2022 en dit zal in dit geval alle gegevens tonen paginaweergaven voor die datumperiode, dus je wilt er echt zeker van zijn daar begin je mee, dus laten we deze sectie met alle pagina’s hier bekijken en ik wil ook heel snel zeggen als je naar het startscherm gaat als je nieuwsgierig bent naar hoe je snel toegang kunt krijgen tot alle overzichtssecties hier zullen linken naar zeker gegevensrapporten hier in deze drie hoofdgebieden, dus onder pagina’s rapporteer als ik hierop klik, kijk dit, dit zipt ons daar onder gedrag site-inhoud alle pagina’s oh maar dat verknoeide de datumbereik was het niet wat een spelbreker laten we teruggaan laten we gaan terug naar waar we marcheren en solliciteren en daar gaan we dus laat me je een kort overzicht geven van wat je hier ziet in paginaweergaven, want dit is een van de belangrijkste gebieden van Google Analytics. De belangrijkste vraag die ik krijg is paginaweergaven versus uniek paginaweergaven en wat is het verschil, heel eenvoudig, het verschil is dat als je naar pagina’s op één apparaat kijkt, het maar één keer als een unieke paginaweergave wordt weergegeven, dus als ik bijvoorbeeld op mijn bureaublad zit en naar de startpagina van mijn website die hier is en dit eigenlijk, als je ooit dit streepje hier ziet, ik had geen idee wat dat betekende, maar die schuine streep daar betekent gewoon dat dat je startpagina is, dus als ik drie keer naar mijn startpagina kijk op hetzelfde apparaat zal het toon als één unieke paginaweergave maar drie paginaweergaven en daarom zie je vaak veel meer paginaweergaven dan unieke paginaweergaven het hangt gewoon van het apparaat af, dus hetzelfde op een telefoon als ik naar een pagina kijk die je vier keer kent op een telefoon laat het ons vier paginaweergaven zien, maar slechts één unieke paginaweergave, dus dat is het verschil tussen de twee en voor degenen onder u die webontwerpers zijn die dit aan klanten laten zien, hen helpen dit te begrijpen, u bent van harte welkom om deze informatie door te geven en het ziet er geweldig uit de gemiddelde tijd op de pagina is vrij duidelijk Ik stel me voor dat dit de gemiddelde tijd op elk van deze pagina’s is en het andere grote ding waarop ik wil reageren is het bouncepercentage omdat veel van de mensen vraagt zich af wat het bounc percentage is. Dit is ook erg belangrijk als het gaat om het optimaliseren van uw site voor Google. bounc percentage betekent dat iemand naar uw we site gaat en die pagina verlaat zonde enige andere interactie te maken, nu is er veel l lucht citeert hier experts die zeggen dat je een bepaald aantal bouncepercentages moet hebben , ben ik geneigd te geloven en wat ik in mijn ervaring heb ontdekt, is dat als je je bouncepercentage op bepaalde pagina’s onder de veertig procent kunt houden, dat behoorlijk goed is, dertig procent is echt goed, dus mijn startpagina staat nu op ongeveer dertig procent zou ik wat dingen kunnen doen om dat te optimaliseren natuurlijk uh maar dertig procent ik ben er best blij mee dit betekent dat 70 van de mensen die naar mijn website komen vooruit gaan ze doen iets ze gaan naar een van mijn blogposts mijn podcastpagina natuurlijk wat dan ook, dus dat is best goed nu zul je een hoger bouncepercentage op bepaalde pagina’s opmerken die eigenlijk tutorials van mij zijn nu zou je denken dat dit een beetje zorgwekkend is, maar ik ben maak je daar eigenlijk niet al te veel zorgen over, want wanneer mensen naar deze blogpostpagina’s gaan, kopiëren ze vaak code waarvan ik weet dat iemand die kan pakken en toepassen op hun eigen website, of je weet eigenlijk te weten wat ze nodig hebben en vooruit te gaan en zou ik wat dingen kunnen doen om het bouncepercentage te verlagen, zeker en daar ga ik aan werken, maar daar maak ik me niet al te veel zorgen over, dat is het grootste verschil tussen pagina’s die een beetje eindpunten waar iemand iets gaat halen en weggaat en dan een soort startpunt stijlpagina’s dus mijn cursussenpagina mijn webdesigncursussen dat is meer een startpunt ik wil dat mensen naar de volgende pagina’s gaan en je kunt zien dat is waarom ik heb een veel lagere bounce daar, dus slechts enkele gedachten over het bouncepercentage waarvan ik zeker wilde weten dat je je hiervan bewust bent en waar je ook over nadenkt voor je site en de sites van je klanten. Nu is het verschil tussen bouncepercentage en exitpercentage dat exitpercentage is dat mensen op die pagina komen en dan weggaan, dus als mensen op komen, bijvoorbeeld als ze naar verschillende pagina’s kijken en ze eindigen op mijn webdesign cursussen pagina en ze vertrekken dat zal het percentage zijn precies daar e die in mijn geval op 20 staat , dus dat is het verschil tussen dat alles, we zouden hier nog meer op in kunnen gaan, maar voor nu is dit een tutorial voor beginners, er is de basis voor zover je nu naar paginaweergaven gaat kijken onder gedrag zie je veel meer opties hier kun je kijken naar de snelheid van de site je kunt hier wat meer details bekijken het laatste wat ik je wil laten zien wat betreft gedrag is het gedrag van stroom deze sectie is eigenlijk heel cool omdat het er een beetje rommelig en verwarrend uitziet als je het hier ziet, maar dit laat je in wezen zien waar mensen je website binnenkomen en wat ze doen als ze de eerste tweede of derde interactie hebben, dus ik kan zien dat er veel mensen komen naar mijn startpagina hier, dat is weer die backslash en dan gaan mensen naar mijn cursussen, ze gaan naar een verscheidenheid aan verschillende pagina’s hier, dan blijven ze gemiddeld doorgaan, dus je bent welkom om hier naar te kijken in meer detail, maar ik wilde je dat gewoon laten zien , want het is best handig en het is best cool, dus dat is wat mensen op je website doen. Ze kwamen vandaan en dat is allemaal onder al het verkeer, dus we gaan beginnen met kanalen kanalen is best cool omdat we een momentopname ervan in het startvenster hebben gezien, maar dit gaat ons laten zien hoeveel van ons verkeer in deze periode opnieuw is ofwel organisch zoeken, wat betekent dat mensen iets hebben gegoogeld en uw site direct hebben gevonden, wat betekent dat er directe links naar uw site zijn en als we hier klikken, ziet u een soort van links op internet waarop mensen klikken om op je site te komen, zul je zien dat ik denk dat sociaal de volgende was goed laten we terug gaan daar gaan we kunnen sociaal zien als je op elk van deze klikt, en trouwens wanneer je een link ziet, kun je erop klikken voor meer detail- Dit is wat ik bedoel met te zeggen dat Google Analytics erg complex en robuust kan worden als je dat wilt, dus ik kan zien dat veel van mijn verkeer van YouTube komt, veel van Facebook, een beetje insta, het is zo’n beetje alles wat ik’ ga verder met socials en als we weer teruggaan, zul je verwijzingen zien, wat eigenlijk een heel belangrijk onderdeel is van Google Analytics, omdat verwijzingen je de topsites laten zien die verkeer naar je website brengen, dus ik heb een veel links over elegante thema’s heb veel links op mijn bureau-site enz. Wat echt heel cool is en trouwens, als je hier bent als je meer wilt zien, is dit echt handig, vooral als we onder paginaweergaven zijn als je wilt meer zien wat betreft de pagina’s die het meest voorkomen, je kunt hier naar beneden gaan en je kunt meer selecteren, zodat ik in dit geval kan kijken naar de 50 pagina’s die het populairst zijn op mijn site, behoorlijk verdomd cool laten we terug gaan naar acquisitie hier dus nogmaals al l verkeer dat is de biggie en je kunt hier in meer detail op ingaan veel mensen willen weten welke zoekwoorden mensen naar mijn website brengen die zich eigenlijk in google search console bevindt, wat een apart platform is, raad ik aan om je site in google op te zetten zowel zoekconsole als google analytics ik heb me altijd afgevraagd wat de trefwoorden voor mijn site zijn, maar je moet wel eerst google search console hebben ingesteld en dan, zolang ze aan elkaar zijn gekoppeld, zal dat hier laten zien dat je trefwoorden kunt vinden die zijn verkeer naar uw site brengen, dus dat is nog een snelle blik op acquisitie. U bent welkom om hier verder op in te gaan, maar dat is slechts de basis van hoe mensen naar uw site komen. We gaan dit afronden met het publiek dat is wie kijkt naar uw site en er zijn een aantal echt geweldige en enigszins eigenlijk totaal griezelige aspecten hiervan, dus onder overzicht ziet u de basis van wie er naar uw website kijkt, u kunt naar demografie gaan als wat betreft leeftijd en geslacht, wat erg handig kan zijn, afhankelijk van je website en wat je wilt doen om het effectief op de markt te brengen, je kunt kijken naar uh interesse. Je kunt ook hier kijken onder uh apparaat of het is onder technologie, je kunt naar browsers kijken wat erg handig is, je kunt zien welke browsers het populairst zijn die naar je site kijken en je raadt het natuurlijk al je kunt naar mobiel kijken je kunt kijken naar desktop versus mobiel wat een tablet is , zeggen de meeste mensen dat mobiel verkeer opweegt tegen desktop op sommige sites die waar, maar je kunt hier zien dat dat eigenlijk niet het geval is op mijn site, maar wat ik wilde doen is je eigenlijk het engste aspect daarvan laten zien en dit is op een onder geolocatie dit gaat je eigenlijk laten zien waar mensen naar je website kijken wat erg handig is, ik kan zien dat het grootste deel van mijn verkeer in de VS is, veel in het VK en het gaat vanaf daar naar beneden, maar kijk dit eens als je daadwerkelijk naar het land klikt, je kunt verder gaan, dus nu in de vs ik kan zien welke staten het populairst zijn wat betreft het sturen van verkeer naar mijn site ik ben gevestigd in columbus ohio maar je kunt zien dat californië eigenlijk de populairste staat is wat betreft verkeer naar mijn website, maar het gaat een stap verder dit is waar het echt griezelig wordt, laten we naar Californië klikken, want dit lijkt wat verkeer mijn kant op te sturen en kijk eens aan dat het griezelig is, je kunt letterlijk elk apparaat zien dat op mijn website terechtkomt en waar ze zich in die staat bevinden en dat kun je doe dit over de hele wereld, wat weer best cool is voor trackingdoeleinden voor ons als websitegebruiker als ik bijvoorbeeld een advertentiecampagne wilde doen, zou ik me kunnen realiseren dat ik veel verkeer in la heb, dus misschien kan ik zal daar wat digitaal adverteren in la uh maar voor de gebruiker is het een beetje griezelig wetende dat elke keer dat we naar een website gaan het daar zal verschijnen, maar nogmaals voor zover google analytics het is echt leuk om te weten waar uw verkeer is vandaan komen en dat is allemaal onder geografische locatie onder publiek en dat is wie naar je website kijkt. Nu is er nog een laatste ding dat ik je heel snel wilde laten zien waarvan ik denk dat het heel belangrijk voor je zal zijn voordat we daar aan toe zijn, maar als je ben een webdesigner die uw webdesignbedrijf wil starten en laten groeien ik zou u graag willen helpen ik heb wat gratis bronnen bij Josh hall dot co slash aan de slag ik heb een aantal bronnen om u te helpen bij het bouwen en laten groeien van uw eigen webdesign bedrijven die zullen worden verzorgd, afhankelijk van waar u zich bevindt in uw webontwerpreis, dus ga daarheen voor wat meer gratis bronnen na deze video als u wilt, en laat me u dan nog een laatste ding laten zien waarvan ik denk dat het echt belangrijk is om te weten wanneer het gaat naar google analytics dat is hoe u gebruikers aan uw sites kunt toevoegen in google analytics dus we gaan naar admin waar u accounts kunt maken en toegang krijgt tot al uw sites account is waar u daadwerkelijk een account kunt maken in google analytics en voeg daar meerdere sites toe, maar de meeste van uw sites zullen hier onder eigendom zijn nu het antwoord op waar u gebruikers hieronder toevoegt is hier onder beheer van eigendomstoegang u kunt hier klikken en dan vanaf hier u ‘ U ziet alle accounts die toegang hebben tot uw Google Analytics, dit kunnen partners of teamleden of advertentiemensen zijn en dan kunt u hier klikken om ze toegang te geven en bepaalde rollen aan die website toe te wijzen en u kunt ook toegang geven tot verschillende niveaus je kunt hier toegangsniveaus geven onder creatieve weergave of ook onder het volledige account, dus echt heel handig dat mijn vrienden gewoon een overzicht van de beginnershandleiding van Google Analytics is, je zult veel zien op je startscherm onthoud gewoon wie hoe wat publiek wie keek naar je website acquisitie hoe ze daar kwamen gedrag is wat ze doen en nogmaals je kunt verder gaan in google analytics conversies zijn echt leuk je ca n stel doelen en op conversies gebaseerde doelen als u e-commerce of enige vorm van aanvullende integraties heeft en het is gewoon een geweldig hulpmiddel om uw websiteverkeer te lezen en te begrijpen , maar ik hoop dat u hiervan genoten heeft tot een eenvoudige beginnershandleiding als u dat deed like deze video abonneer je alsjeblieft er is nog veel meer waar dat vandaan kwam en slechts een laatste herinnering als je een webdesigner bent ga naar Josh hall dot co slash ga aan de slag ik heb wat gratis reese’s bronnen voor je en ik kan niet wachten om u helpen uw webdesignbedrijf op te bouwen en te laten groeien, tot ziens bij de volgende video.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
ajax-loader