Door een kerstcadeau te geven aan je personeel toon je jouw waardering voor het personeel. Je personeel af en toe verwennen is ook niet erg. Ben je opzoek naar leuke voor jouw kerstcadeau? Lees dan dit artikel verder om erachter te komen. Je wilt natuurlijk wel een origineel kerstcadeau voor het personeel. Voordat je gaat brainstormen is het goed om een budget vast te stellen. Dit hang natuurlijk allemaal af van de omzet en hoeveel personeel je hebt.
Waar houd je rekening mee?
Je kan natuurlijk niet zomaar wat in elkaar zetten. Je moet rekening mee houden met het geslacht en de leeftijdscategorie. Ook is het verstandig om niet hetzelfde te geven als wat je vorige jaar al had gegeven. Wil je eten en/of drinken in een kerstpakket doen dan is het goed om te weten of er mensen zijn die allergisch zijn voor iets. Het belangrijkste is dat uit je geschenk blijkt dat je moeite hebt gedaan om de ander te plezieren. Een mooi ingepakt cadeau laat nog eens extra zien dat je er aandacht aan hebt besteed. Het leukste cadeau is een persoonlijk cadeau, waarmee je aantoont dat je aan de interesse van de persoon hebt gedacht. Je kan jouw cadeau al persoonlijker maken door een naamkaartje eraan te hangen.
Een traditioneel kerstpakket
Het vullen van een doos met allerlei dingen is altijd leuk, zo zit er altijd wel iets goeds tussen. Natuurlijk zitten er ook dingen in die het personeel niet lekker of leuk vindt, maar dit nemen ze vaak ook voor lief. Houd er wel rekening mee dat je een niet te grote doos neemt. De kans is groot dat niet al jouw personeel met de auto komt. Houd wel rekening met de leeftijden van jouw personeel. Heb je personeel onder de achttien jaar dan is het niet verstandig om in de kerstpakketten te stoppen. In de kerstpakketten zitten vaak niet alleen eten en drinken, maar ook leuke artikelen zoals tassen, dienbladen, magazines, kaarsen of andere accessoires.
Een eigen keuzeconcept
Vind je het echt lastig met de vraag ‘’wat ga ik aan mijn personeel geven?’’. Dan kan je er ook voor kiezen om jouw personeel zelf te laten kiezen. Hiermee geef je ze een bon in je eigen huisstijl waarmee je personeel zelf online in een gesloten omgeving kan shoppen. Dit kan vooral goed toegepast worden in supermarkten of kledingzaken. Dit idee is alleen minder origineel maar dat wilt niet zeggen dat het minder leuk is.