In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:
over: Marketingstrategie, inclusief een mooie YouTube film. Bron: Adam Erhart YouTube
In deze video geef ik je enkele van mijn beste marketingstrategieën om je bedrijf te helpen meer aandacht te krijgen. Dit zal ongelooflijk waardevol voor je zijn, want zelfs als je het beste product of de beste service of het beste bedrijf ter wereld hebt, maakt het gewoon niet uit, als je iemand niet genoeg om hem geeft om eerst op te letten . Dus laten we uw bedrijf nu wat meer aandacht geven. Hey jongens, Adam hier. Het is een gek jaar geweest, hé? Zoveel, ik weet het niet, waanzin is gaande, het is zelfs moeilijk om te weten wat wat is. Je hebt mensen hier die tegen je schreeuwen, en je hebt mensen daar die tegen ze schreeuwen, en je hebt mensen ver daarginds en sommigen daar ook, die zich binnen verstoppen met de dekens over hun hoofd , wachtend op dit alles moet voorbij zijn. Maar hoe verwarrend en verward de dingen ook lijken te zijn, één ding is duidelijker en overduidelijker geworden dan ooit tevoren. En dat is niets zonder aandacht en iedereen en hun hond vechten op dit moment om de aandacht van uw klant, wat betekent dat iedereen en hun hond nu uw concurrent is.
Strategieën en tips
En de enige manier om te winnen is door op te staan, op te vallen, opgemerkt te worden en aandacht te krijgen. Dus laten we je nu helpen om dat te doen. Eerst de grondbeginselen en dan de sexy tactieken, trucs of hacks of hoe je ze ook wilt noemen. Kortom, zoals je moeder altijd tegen je zei, eet eerst je groenten en dan krijg je een toetje. Dus laten we beginnen met wat groenten. Het eerste dat u moet doen om aandacht te krijgen, is een van de belangrijkste grondbeginselen en principes begrijpen als het gaat om marketingstrategie, en dat is specialisatie. De realiteit is dat in de hypercompetitieve en echt verzadigde wereld van vandaag, vooral als het gaat om zaken en marketing , je niet alles voor alle mensen kunt zijn. Je moet je specialiseren. Je moet focussen. Dit betekent dat je je echt moet focussen op en je echt specialiseren in een bepaald gebied, of een bepaald product of een bepaalde dienst, of zelfs een bepaalde markt, of segment van de markt, waar we het zo meteen over zullen hebben. Een manusje-van-alles of een generalist zijn is gewoon niet de manier om te slagen, want er is te veel lawaai op de markt. En er is geen echte waarde of geen echte reden voor iemand om naar je toe te willen gaan of je aan te bevelen of zelfs maar de wens of het begrip te hebben dat je hen zult kunnen helpen wanneer je beweren al deze dingen voor al deze verschillende mensen te doen. En als je een generalist bent of je aanbod, je marketing of je boodschap heel breed houdt, nou ja, dan dwingt het je natuurlijk om die boodschap een beetje te verbreden, wat betekent dat je hem moet afzwakken. Je moet minder specifiek zijn, zodat je al deze verschillende mensen kunt opnemen. En de realiteit is dat wanneer je iedereen probeert aan te spreken, je uiteindelijk niemand aanspreekt. Oké, dus de volgende marketinggrondslag waar we het over moeten hebben, is differentiatie. Zie differentiatie is vrijwel precies hoe het klinkt, maar het is hoe ben je anders en anders op een manier die eigenlijk beter is en op een manier die er echt toe doet voor je markt, maar hoe ben je anders dan je concurrentie? Of anders dan anderen die iets soortgelijks of zelfs iets anders aanbieden dan wat jij aanbiedt? Oh, dat klinkt een beetje verwarrend. Laat het me uitleggen. Zoals ik in het begin al zei, wedijvert iedereen op dit moment om de aandacht van je klant, wat betekent dat je een aantal verschillende concurrenten hebt waartegen je moet strijden.
U heeft natuurlijk uw directe concurrenten die iets verkopen dat op u lijkt, of precies hetzelfde als u, op dezelfde soort markt die u wilt bereiken. Maar je hebt ook indirecte concurrenten, dit zijn mensen die ofwel iets anders op dezelfde markt verkopen, ofwel iets dat op een andere markt lijkt. Dit zijn dus gebieden die je zult moeten vinden , een beetje graven en een beetje onderzoek doen om erachter te komen wat je kunt doen om op te vallen en je echt te onderscheiden van alle anderen, die een beetje concurreren voor diezelfde aandacht. Dus laat me u vragen, wat is uw concurrentievoordeel? Hoe ben jij anders? Hoe bent u beter en hoe bent u beter op een manier die er echt toe doet voor uw klanten? Dit is ook een kans voor jou om ergens voor te staan, om je persoonlijkheid en je authenticiteit echt tot uiting te laten komen. Wat zijn jouw merkwaarden? Wat zijn jouw, soort, kenmerken? Waar staat uw merk of uw bedrijf voor? Wat zijn enkele van de kenmerken die iemand op een meer persoonlijk niveau met u zou kunnen relateren aan en met uw bedrijf ?
Oké, dus nu we het over specialisatie hebben gehad, we hebben gesproken over differentiatie, is het tijd om te praten over een ander ongelooflijk belangrijk marketingprincipe dat je zal helpen meer aandacht te krijgen, namelijk segmentatie.
De reden waarom segmentatie zo’n krachtig marketingprincipe is, is dat door de focus te verkleinen op wie je je gaat concentreren, op wie je je marketing en je bedrijf gaat richten, nou ja, het stelt u in staat om niet te proberen iedereen te bereiken, maar om slechts een paar selecte mensen te bereiken. En het is een stuk makkelijker om de aandacht te trekken van 10 of 100 mensen of 1000 of zelfs 10.000 mensen, dan om te proberen de aandacht van miljoenen en miljoenen, zo niet miljarden mensen te krijgen, wat gek en onbetaalbaar zou zijn. duur. Dus als het op segmentatie aankomt, wil je een kijkje nemen in alle verschillende segmenten van je doelmarkt die je zou kunnen bedienen. Dan wil je echt inbellen en echt inzoomen op wie het is die de meeste waarde uit je bedrijf, uit je merk, uit je product, uit je service haalt en daar focust. Dit is de reden dat ik graag het 80/20-principe of het Pareto-principe gebruik. In wezen is het feit dat 80% van uw inkomsten waarschijnlijk afkomstig zal zijn van slechts 20% van uw klanten of van uw klanten. Als je dit principe op je bedrijf toepast, begint het echt duidelijk te worden waar je je op wilt richten, namelijk de 20% van de mensen die je 80% van de omzet en winst van je bedrijf gaan geven .
Als je me toestaat om hier even een beetje nerdy te worden, wil ik ook heel snel praten over een andere regel, de 120 over 20-regel, die voor het eerst aan mij werd geïntroduceerd door Perry Marshall, die in feite stelt dat, in feite zal de bovenste 20% van uw klanten u 120% van uw inkomsten opleveren, omdat de onderste 20% van uw klanten u uiteindelijk geld zullen verliezen. Nogmaals, dat zijn behoorlijk geavanceerde dingen, maar het punt van de zaak blijft hetzelfde, namelijk dat je je echt wilt concentreren op die top 20% van je klanten, van je klanten en van die ideale mensen die van je houden, houden van wat je doen, betalen je graag voor de echte waarde die je levert en willen ook iedereen die ze kennen vertellen hoe geweldig je werkelijk bent.
Oké, tijd voor ons laatste marketingprincipe, voordat we een paar trucjes en een paar hacks krijgen, en dat is het marketingprincipe dat bekend staat als concentratie. Wat concentratie in wezen zegt, is dat als je eenmaal je segmentatie hebt toegepast en je hebt je verschillende segmenten van klanten een soort van verdeeld en echt gecategoriseerd, je je 80/20-analyse hebt gedaan en je hebt je top 20% van klanten goed bepaald Concentratie stelt dan dat je je wilt concentreren, je specifiek op die mensen wilt focussen en al het andere negeert. Nu, het niveau waarop je alle anderen wilt negeren, ik suggereer natuurlijk niet dat je gewoon nooit meer met iemand anders praat. U wilt echter beginnen met het focussen en afstemmen van uw boodschap en uw dienstverlening op dat hogere echelon van klanten, die toplaag, top 20%. Concentreer je echt, verdubbel je echt, concentreer je echt en concentreer je echt al je tijdsinspanningen, je tijd, je geld, je energie, je middelen om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. U kunt er dus meer van krijgen en u kunt ze langer houden, wat op zijn beurt ook uw omzet en uw winst zal helpen verhogen. Oké, dus al deze dingen zullen je bedrijf helpen om op te vallen tussen de concurrentie, om meer aandacht te krijgen, om boven de massa te worden gehoord, maar wat zijn enkele tactieken en enkele trucs en enkele hacks die je nu kunt gebruiken om al die principes toepassen en nog snellere resultaten behalen? Nou, mijn vriend, laten we ingaan op het wie, het wat, het waar, het wanneer, het waarom en het hoe om dit allemaal samen te voegen, te beginnen met het wie. Het wie gaat over je ideale doelmarkt of ideale klantavatar of ICA, in wezen allemaal dezelfde woorden, allerlei synoniemen voor hetzelfde, dat is wie de persoon is, wie de markt is, wie het segment is dat je’ probeer je te dienen? Je doel hier is om te proberen ze beter te begrijpen dan ze zichzelf kennen.
Kruip in hun hoofd, ga in hun gedachten, ga in hun gevoelens en probeer erachter te komen wat hen motiveert. Wat motiveert hen? Waarom doen ze de dingen die ze doen? Waarom kopen ze de dingen die ze kopen? Daarom is het ongelooflijk belangrijk om met je klanten te praten. En als u nog geen klanten heeft, is het belangrijk om met uw potentiële klanten te praten, zodat u kunt gaan begrijpen wat hen drijft? Wie zijn zij? Waaruit bestaat hun geslacht, hun leeftijd, hun inkomen, hun beroep, waar ze wonen, wat zijn hun waarden, hun houding, hun levensstijl, alles. Dit is zo ongelooflijk belangrijk om te doen, want als je dit doet, kun je wat meer polariseren met je inhoud, omdat je direct kunt praten met de wensen en behoeften en de dromen en verlangens van een specifieke markt, met uitsluiting van alle anderen. En dat is geweldig, want het betekent dat degenen die van je houden meer van je gaan houden. En degenen die je haten of je toch niet leuk zouden vinden, nou, dat is cool, ze zijn sowieso niet voor jou. Oké, laten we het nu hebben over het wat. En wat is in wezen het aanbod en de boodschap en de inhoud en de context achter wat je verkoopt en hoe je hen aanspreekt. Hier gebruik ik graag het voorbeeld van wat ik wonderen en ellende noem. Hun wonderen zijn hun wensen en hun dromen en hun verlangens en alles wat ze proberen te krijgen. En hun ellende is hun angsten en hun frustraties en hun pijnen en hun problemen en alles waar ze vandaan proberen te komen. Uw bedrijf dient als de brug die hen helpt de kloof te overbruggen van ellende naar wonder, van hun huidige pijn naar hun gewenste eindtoestand. En hoe beter je begrijpt wat hun pijn is en wat ze eigenlijk willen krijgen , hoe beter je in staat zult zijn om berichten , inhoud en marketing te creëren die echt resoneren en echt een snaar bij hen raken. Oké, laten we nu super tactisch worden met de waar.
Vindbaarheid op Social media
En waar gaat het allemaal over waar ga je je bedrijf op de markt brengen? Hoe ga je opvallen? Hoe ga je je mensen vinden, opstaan en hun aandacht trekken? En als het gaat om beschikbare marketingkeuzes, is er geen gebrek aan verschillende opties om uit te kiezen. Dat gezegd hebbende, als je helemaal de weg kwijt bent en niet weet waar je heen moet, kun je echt niet fout gaan met Facebook, Instagram of YouTube. Facebook heeft meer dan 2 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Instagram heeft meer dan een miljard. YouTube heeft meer dan 2 miljard. Ik bedoel, we hebben het over heel veel mensen. Dus als je niet weet waar je je bedrijf moet promoten, kun je echt niet fout gaan door te kiezen voor Facebook of Instagram of YouTube of een combinatie van die drie. Om nog tactischer te worden, als het gaat om deze drie verschillende platforms, is er één inhoudskeuze die oppermachtig is, en dat is video-inhoud. Voor zoiets als YouTube is dit vanzelfsprekend, maar zelfs voor Facebook en Instagram is video nog steeds de favoriete mediakeuze, zowel door de algoritmen zelf, door Facebook, door Instagram, maar ook door je klanten. Om een lang verhaal kort te maken, uw klanten wille meer video-inhoud en da willen ze van u. Dus geef de mensen wat ze willen. Oké, deze volgende is heel gemakkelijk en het gaat erom wanneer. En de wanneer is nu. Zoals het oude Chinese spreekwoord zegt, was 20 jaar geleden de beste tijd om een boom te plant n. De op één na beste tijd is vandaag. Dus als je niet al investeert in een marketingstrategie op deze platforms om je bedrijf te laten groeien, om aandacht te krijgen, nou, vandaag is de dag, mijn vriend. Het waarom is ook makkelijk. En de reden waarom je dit doet is, zoals we in het begin al zeiden, om aandacht te krijgen, om je bedrijf te laten groeien, om meer leads te genereren, om meer omzet te genereren, om je omzet te verhogen, in wezen, om jezelf klaar te stomen voor succes. En het hoe? Nou, daar ging deze video over. maar daar gaat deze volgende video ook over, dus zorg ervoor dat je hem nu bekijkt en dan zie ik je in de volgende aflevering. Marketing is een belangrijke zakelijke functie, die uit een heleboel andere onderdelen bestaat , waaronder natuurlijk reclame, maar er zijn ook een heleboel andere, zoals PR, marktonderzoek.